Training Hospitality Awareness
Deze training is in samenwerking en met support van PVO Regio Den Haag tot stand gekomen.
Inhoud Training:
Deze training is bedoeld voor medewerkers van horecagelegenheden die meer handvatten willen voor het handelen met agressief gedrag (zowel verbaal als non-verbaal). Medewerkers in de horeca worden regelmatig geconfronteerd met ongewenst gedrag van gasten. Het is daarom belangrijk om alert te zijn op afwijkend gedrag.
Deze training bestaat uit twee onderdelen: het waarnemen van afwijkend gedrag en het reageren op lastig gedrag. Het is een praktijkgerichte en interactieve training van twee trainers die één dagdeel duurt (9:00-14:00u). Er wordt gebruikgemaakt van op maat gemaakt (video)materiaal om herkenbare praktijksituaties te laten zien. Het materiaal wordt steeds moeilijker, waardoor de weerbaarheid van medewerkers verder toeneemt.
Leerdoelen:
- Afwijkend gedrag in en om de horecagelegenheid kunnen herkennen
- Kunnen op- en afschalen van de waargenomen gedragingen
- Bewustwording van een veilige werkhouding met het oog op afwijkend gedrag én agressie
- Omgaan met agressie; door actieve agressiepreventie toe te passen
- Omgaan met ongewenst gedrag en agressie door begrip te tonen voor emotie-gedrag en door overschrijdend gedrag te begrenzen
Na de training heb je de juiste mindset en vaardigheden én een praktische woordenschat om mensen gastvriendelijk en gastvrij aan te spreken, zelf als ze afwijkend gedrag vertonen.
De hele training vindt plaats in een ontspannen sfeer en zit vol met praktische tips, oplossingen, motivatie en enkele juridische achtergronden.
Door de setting in relatief kleine deelnemersgroepen (max. 12 personen) kunnen deelnemers interacteren met elkaar en de trainers en is er voldoende gelegenheid voor ontspanning en informeel contact.
NB Deze training verschilt inhoudelijk niet van de groepstraining Hospitality Awareness voor een grotere groep, alleen de opzet is anders omdat het een kleinere groep van deelnemers betreft.
De kleine training is dus interactief en de grote training gaat men met eigen casus aan de slag met behulp van het werkblad.
Kosten & betaling
De training wordt gratis aangeboden voor maximaal 2 personen per bedrijf. Let op! Deze cursus is exclusief voor leden van KHN Regio Zuid Holland. Als je je aanmeldt, rekenen wij ook op je komst. Bij niet tijdige afmelding of no show brengen wij € 50 (excl. btw) administratiekosten in rekening, tenzij er sprake is van overmacht. Je kunt je tot uiterlijk twee werkdagen van tevoren per e-mail afmelden bij khncursussen@khn.nl.
Gezien de grote belangstelling voor deze gratis training, is opgeven alleen mogelijk met voor- en achternaam en mailadres van de deelnemer. Een opgave zonder voor- en achternaam wordt niet geaccepteerd. Wij begrijpen dat het lastig is met inroosteren van personeel, maar wijzigen van deelnemer kan altijd.
Maximaal mogen er 2 deelnemers per bedrijf deelnemen.
Vragen?
Stel ze via khncursussen@khn.nl of 0348 48 94 76.
Beknopte informatie
Locatie | Nomade Beach House |
Adres | Koningin Wilhelmina Blvd 104, 2202 GW Noordwijk Zh |
Datum | 27-11-2024 |
Tijd van | 09:00 uur |
Tijd tot | 14:00 uur |
Kosten leden | Gratis |
Kosten niet leden | Gratis |